Kütüphane Rehberliği / Bilgi Okuryazarlığı - 2
2. Sınıflar İçin
*** "FORM KODU" üzerine tıklayarak formları bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Formlar pdf formatında hazırlanmıştır.
FORM ADI |
HEDEFLER |
KAZANIM |
UYGULAMA |
MALZEME |
SÜRE |
DÜZEY |
FORM KODU |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kitap Ayracı |
|
Kütüphane kurallarını öğrenir Kitap ayracını kullanır Bir malzemenin farklı kullanım alanlarını olabileceğini farkeder (Örn. Cetvel olarak kullanılabilir) |
Kütüphane kuralları öğrencilerle birlikte belirlenir Kitap ayracının kullanım alanlarını sorgulanır. Her bir öğrenciye formları dağıtılır. Kendi kitap ayraçlarını tasarımlamasını istenir Çalışmasını bitiren öğrenci kitap ayracını kesip kartona yapıştırmaları belirtilir. |
Karton Makas Boya kalemi Yapıştırıcı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Yer Etiketleri
|
|
Her kitabın konusuna göre ayrıldığını öğrenir Yer etiketlerinin özelliklerini tanır Yer etiketlerini tanımlar Sınıflandırmayı kavrar Alfabetik sıralamayı öğrenir |
Yer etiketi üzerindeki işaretler tanımlanır. Alfabetik sıralama özellikleri aktarılır ve harf sıralaması yaptırılır. Yazar soyadları alfabetik olarak sıralanır Yer etiketleri yazar soyadına göre sıralama uygulaması yapılır |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Okuma Kitapları |
|
Okuma kitapları özelliklerini öğrenir Yazar, kitap adı kavramlarını öğrenir Kitap kapağı özelliklerini öğrenir Kendi kitabını seçme alışkanlığı kazanır |
Yazar ve kitap adı kavramları hatırlatılır Öğrenci seviyesine uygun okuma kitapları dağıtılır Öğrenciler okuma kitaplarını inceler İncelenen kitabın kapağı tasarımlanır |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Okuma Kitabı Bölümleri |
|
Okuma kitapları özelliklerini öğrenir Yazar, kitap adı kavramlarını öğrenir Kitap kapağı özelliklerini öğrenir Kendi kitabını seçme alışkanlığı kazanır |
Form üzerindeki kitap adı ve yazar ismi belirtilir Farklı kitap kapakları gösterilir Bu kitaplardaki yazar ve kitap adları tanıtılır Öğrenciler okuma kitabı seçer, inceler ve form üzerine seçtiği kitabın yazarını adını yazar |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Kitap Adları |
|
Farklı tip kitap adlarını tanımlar İç kapağı öğrenir Düzenli olarak bilgi aktarır Alfabetik sıralama yapar |
Form üzerine dört adet kitap kapağı tasarımlanır/eklenir Öğrencilerden kitap adlarını aşağıya alfabetik yazması istenir Kapakları renklendirmesi istenir |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Kitap Adları |
|
Farklı tip kitap kapaklarını öğrenir İç kapağı öğrenir Düzenli olarak bilgi aktarır Alfabetik sıralama yapar |
Öğrenciler okuma kitapları bölümünden 3’er kitap seçer Seçtiği kitapların adlarını alfabetik sıralayarak forma aktarır Bir kitabın kapağını formda resimler |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Yazar Adları |
|
Farklı tip yazar adlarını tanımlar İç kapağı öğrenir Düzenli olarak bilgi aktarır Alfabetik sıralama yapar |
Form üzerine dört adet kitap kapağı tasarımlanır/eklenir Öğrencilerden yazar soyadlarını aşağıya alfabetik yazması istenir Kapakları renklendirmesi istenir |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Ressam |
|
Kitapları resimleyenin önemini kavrar Yazar ve ressamı tanımlar Kitap kapağı özelliklerini öğrenir |
Ressam kimdir? Ne iş yapar? Sorgulaması ile öğrencilerden cevaplar alınır. Gelen cevaplardan ortak düşünceler vurgulanır. Her öğrenci 3 tane kitap seçer Seçtiği kitapların yazar ve ressamlarını tanımlar Seçtiği bir kitabın kapağını tasarımlar, yazar ve ressamını da ekler |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Okuma Kitapları Detayları |
|
Kitap adını öğrenir Bağımsız kitap seçer Kitaptan aldığı bilgiyle kendi bilgisini resim ile yansıtır |
Her öğrenci 3 tane resimli kitap seçer Seçtiği kitabın adını tanımlar Seçtiği kitapları inceler Karakterinin özelliklerini yansıtacak resim yapar |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Okuma Kitapları Detayları |
|
Kitap adını ve yazar adını öğrenir Resme bakarak tahminde bulunur Yaratıcılığını gösterir |
Forma bir hikayenin/masalın resmi konulur Öğrencilerden adı ve yazarı konusunda tahminde bulunması istenir Her öğrencinin kendi bulduğu kitap ve yazar adı ile kapağı tamamlanması istenir |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Okuma Kitapları Detayları |
|
Kitap adını ve yazar adını öğrenir Bağımsız kitap seçer Kitaptan aldığı bilgiyle kendi bilgisini resim ile yansıtır Duygu ve düşüncelerini ifade eder |
Her öğrenci 1 tane okuma kitabı seçer Seçtiği kitabın adını, yazarını, karakterini tanımlar Hoşuna giden karakterin özelliklerini nedenleriyle belirtir Karakterinin özelliklerini yansıtacak resim yapar |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Resimli Kitaplar |
|
Resimli kitapları tanır Bağımsız kitap seçer Kitaptan aldığı bilgiyle kendi bilgisini resim ile yansıtır Duygu ve düşüncelerini ifade eder |
Resimli kitapların özellikleri vurgulanır Öğrenci seviyesine uygun bir resimli kitap öğrencilere okunur/ anlatılır Öğrenciler dinler ve okuma sonunda soru cevapla pekiştirilir Öğrenci dinlediği resimli kitabın en hoşuna giden karakterini resimler Bağımsız bir kitap seçer ve tanımlar |
Boya kalemi Hikaye kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Resimli Kitaplar ve Diziler |
|
Resimli kitapları tanır Dinleme alışkanlığı kazanır Kitaptan aldığı bilgiyle kendi bilgisini resim ile yansıtır Duygu ve düşüncelerini ifade eder |
Öğrenci seviyesine uygun bir okuma kitabı öğrencilere okunur/ anlatılır Öğrenciler dinler ve okuma sonunda soru cevapla pekiştirilir Öğrenci dinlediği resimli kitabı sırasıyla resimler |
Boya kalemi Hikaye kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Araştırma Kitapları – Yer Etiketleri |
|
Her kitabın bir konusu olduğunu öğrenir Yer etiketini oluşturan parçaları öğrenir Konu sıralamasını öğrenir |
Araştırma kitapları tanıtılır Konu numarasının önemi vurgulanır Yer etiketinin özellikleri aktarılır Öğrenciler örnek yer etiketleri sıralaması yapar |
Boya kalemi Araştırma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Araştırma Kitapları |
|
Araştırma kitaplarının özelliklerini öğrenir Kitap ve yazar adını öğrenir Tahminde bulunur Yaratıcılığını kullanır |
Forma bir araştırma kitabı kapağı yerleştirilir Araştırma kitapları tanıtılır Yazar ve kitap adı kavramları aktarılır Okuma kitabından farklılığı vurgulanır Resme göre kitabın ismini vermesi istenir |
Boya kalemi Araştırma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Araştırma Kitapları Bölümleri |
|
Araştırma kitaplarının özelliklerini öğrenir Kitap ve yazar adını öğrenir Araştırma kitaplarını ve kütüphaneyi tanır |
Forma bir araştırma kitabı kapağı yerleştirilir Yazar ve kitap adı kavramları aktarılır Araştırma kitapları bölümünden kitap seçmesi istenir Yazar ve kitap adlarını yazması istenir |
Boya kalemi Araştırma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Konu Başlıkları Listesi |
|
Konu başlığı/Anahtar kelime anlamını öğrenir Bir konuyu anlatan eş ve farklı kelimeleri öğrenir Beyin fırtınası yapar Bir konunun alt başlıklarını öğrenir |
Konu başlığı/Anahtar kelime kavramları tanımlanır. İşlenen konulara paralel bir üst başlık seçilir. Öğrencilerden bu konuyla ilgili başlıkları söylenmesi istenir.Alt, üst, ilgili, paralel başlıklar Konu ile ilgili konu başlığı/anahtar kelime listesi oluşturulur. Araştırılacak başlıklar seçilir ve her öğrencinin kendi başlığını seçmesi istenir |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Başvuru Kaynaklarını Kullanma |
|
Konu başlığı/Anahtar kelime anlamını öğrenir Alfabetik sıralamayı kavrar Başvuru kaynaklarını kullanmayı öğrenir Bilgi aktarır Bilgi aldığı kaynağı tanımlar |
Her öğrenciye araştıracağı başlık seçtirilir İlgili başvuru kaynağı öğrenciye verilir Öğrenci seçtiği başlığı ansiklopediden bulur Konusunu forma aktarır Bilgi aldığı kaynağı tanımlar (Yayın adı –Cilt-Sayfa No) |
Kurşun kalem Ansiklopediler |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Kitap Adı - 2 |
|
Bağımsız kitap seçer Kitap adını tanımlar Duygu ve düşüncelerini yaratıcılıkla yansıtır ve kapağı tasarımlar |
Öğrenci bir kitap seçer ve inceler Seçtiği kitabın adını yazar Kitabın kapağını tasarımlar |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Yazar - 1 |
|
Yazar adını soyadını tanımlar Duygu ve düşüncelerini yaratıcılıkla yansıtır Yazar soyadını öğrenir Yer etiketinin özelliklerini bilir |
Forma bir kitabı kapağı yerleştirilir Öğrenci kitabın adını ve yazar soyadını tanımlar Listede verilen yazarları yer etiketinde bulunan harfleri aktarır |
Boya kalemi |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Yazar - 2 |
|
Bağımsız kitap seçer Alfabetik sıralama yapar Yazar ve kitap adlarını aktarır Yer etiketini öğrenir |
Öğrenci beş araştırma kitabı seçer ve inceler Yazar ve kitap adını alfabetik yazar Yer etiketlerini tamamlar
|
Boya kalemi Araştırma kitabı |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Konu – 1 |
|
Kütüphanedeki araştırma kitaplarını tanır Konu kavramını öğrenir Kütüphanedeki konuları öğrenir |
Öğrenciler bağımsız olarak araştırma kitaplarını inceler İlgisini çeken veya tanımladığı konuları forma aktarır Kütüphanede bulduğu konuları arkadaşları ile paylaşır |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Konu – 2 |
|
Konu kavramını öğrenir Yazar ve kitap adını öğrenir Araştırma kitaplarını tanır |
Her öğrenci için 3 adet araştırma kitabı seçilir Öğrenciler kitabın adını, yazarını ve konusunu tanımlar |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Okuma ve Araştırma Kitapları |
|
Okuma ve araştırma kitabını tanımlar Yazar ve kitap adını tanımlar Okuma ve araştırma kitabı arasındaki farklılıkları öğrenir Yer etiketlerini tanımlar |
Öğrenciler okuma ve araştırma kitaplarını tanımlar Yazar ve kitap adlarını tanımlar Okuma ve araştırma kitaplarını seçerler Kitap ve yazar adını, konusu ve yer etiketlerini tanımlar |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Ansiklopediler |
|
Araştırma konusu seçer Bilgi aktarır Yararlandığı kaynağı tanımlar |
Öğrenciler işlenen konulara paralel bir başlık seçtirilir Seçilen başlığın olduğu ansiklopedi öğrenciye verilir Öğrenci seçtiği başlığı ansiklopediden bulur Konusunu forma aktarır Yararlandığı kaynağı bibliyografik olarak tanımlar |
Kurşun kalem Ansiklopediler |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Bilgi Toplama |
|
Araştırma konusu seçer Bilgi aktarır Yararlandığı kaynağı tanımlar Araştırma kitaplarını kullanır |
Öğrenciler işlenen konulara paralel bir başlık seçtirilir Seçilen başlığın araştırma kitapları öğrenciye verilir Öğrenci seçtiği başlığı kitaplardan bulur Konusunu forma aktarır Yararlandığı kaynağı bibliyografik olarak ve bilgi aldığı sayfayı tanımlar |
Kurşun kalem Araştırma kitapları |
1 ders saati |
2. Sınıflar |
|
Biyografi |
|
Biyografi/yaşam öyküsünü öğrenir Önemli bir kişiyi tanır ve tanıtır İhtiyacı olan bilgiyi bulur ve aktarır Başvuru kaynaklarını kullanır |
Öğrencilere biyografi/yaşam öyküsü özellikleri vurgulanır Öğrenci önemli bir kişiyi seçer Başvuru kaynaklarından bilgiye ulaşır ve ihtiyacı olan bilgiyi aktarır |
Kurşun kalem Araştırma kitapları |
1 ders saati |
2. Sınıflar |