Kütüphane Rehberliği / Bilgi Okuryazarlığı - 3
3. Sınıflar İçin
*** "FORM KODU" üzerine tıklayarak formları bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Formlar pdf formatında hazırlanmıştır.
FORM ADI |
HEDEFLER |
KAZANIM |
UYGULAMA |
MALZEME |
SÜRE |
DÜZEY |
FORM KODU |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Değerlendirme
|
|
Kütüphane kurallarını hatırlar Ödünç kitap alma – verme işlemlerini kavrar Kütüphanede çalışanları tanır |
Kütüphane kuralları öğrencilerle birlikte hatırlanır Ödünç kitap alma – verme işlemleri tanımlanır Kütüphanede çalışanlar tanıtılır |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Okuma Kitabı Bölümleri |
|
Okuma kitapları özelliklerini öğrenir Yazar, kitap adı kavramlarını öğrenir Kitap kapağı özelliklerini öğrenir Kendi kitabını seçme alışkanlığı kazanır Yer etiketlerinin özelliklerini tanır Yer etiketlerini tanımlar |
Forma bir kitabı kapağı yerleştirilir Form üzerindeki kitap, yazar adı belirtilir Öğrenciler okuma kitabı seçer, inceler ve form üzerine seçtiği kitabın yazarını, adını, yer etiketini yazar |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Elektronik Katalog Kullanma |
|
Kütüphane arama motorunu kullanır ve tanır Farklı arama ipuçlarının olduğunu bilir |
Kütüphane arama motorlarının özellikleri tanımlanır Öğrencilere; ne aranmak isteniyorsa ilgili alanın seçilmesi belirtilir |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Resimli Okuma Kitapları |
|
Resimli kitapları tanır Bağımsız kitap seçer Kitaptan aldığı bilgiyle kendi bilgisini resim ile yansıtır Duygu ve düşüncelerini ifade eder |
Resimli kitapların özellikleri vurgulanır Öğrenci seviyesine uygun bir resimli kitap seçer Öğrenci dinlediği resimli kitabın en hoşuna giden karakterini resimler |
Boya kalemi Resimli okuma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Okuma Kitabı Testi |
|
Okuma kitaplarının özelliklerini öğrenir Alfabetik sıralamayı öğrenir Kitap seçme alışkanlığı kazanır Seçtiği kitabı tanımlar ve tanıtır |
Öğrencilerle okuma kitabının özellikleri tartışılır Yazar soyadları alfabetik sıralanır Öğrenci bir kitap seçer ve kapağını tasarımlanır |
Boya kalemi Okuma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Araştırma Kitabı |
|
Araştırma kitaplarının özelliklerini öğrenir Kütüphane yerleştirme sistemini öğrenir Konu başlığı konu numarası bağlantısını öğrenir |
Öğrencilerle araştırma kitabının özellikleri tartışılır Kütüphane yerleştirme sistemi tanıtılır ve konu başlıkları ile bağlantısı kurulur |
Boya kalemi Araştırma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Araştırma Kitabı Bölümleri |
|
Araştırma kitaplarının özelliklerini öğrenir Kitap ve yazar adını öğrenir Araştırma kitaplarını ve kütüphaneyi tanır Kitap içeriği ile konu başlığı ve yer numarası arasındaki bağlantıyı kavrar |
Forma bir araştırma kitabı kapağı yerleştirilir Kapaktan konu başlığını belirlemeleri istenir Araştırma kitapları bölümünden kitap seçmesi istenir Yazar ve kitap adı, yer numarası, konusu yazılması istenir |
Araştırma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Konu Numaraları Yer Etiketi |
|
Dewey Sınıflandırma Sistemini öğrenir Konu başlıklarını öğrenir Araştırma kitabını tanımlar Konu başlığı ve yer numarası arasında bağlantı kurar Yer numarası tanımlar |
Dewey Sınıflandırma Sistemi tanıtılır Konu başlıkları öğrencilerle birlikte bulunur Öğrenciler raftan bir araştırma kitabı seçer Yazar ve kitap adı, yer numarası, konusu yazılması istenir |
Araştırma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Dizinler |
|
Dizin kullanmayı öğrenir Alfabetik sıralama yapar Araştırma kitaplarının özelliklerinin farkına varır Bilgiye ulaşmanın kısa yollarını öğrenir |
Dizin ve kullanımı konusunda bilgilendirme yapılır Araştırma kitapları incelenir, dizinde geçen kavramlar kitaptan bulunur Form üzerindeki uygulamalr yapılır |
Araştırma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Araştırma Kitaplarını Yerleştirme |
|
Dewey Sınıflandırma Sistemini öğrenir Araştırma kitaplarının yerleştirilmesini ve sıralamasını öğrenir Konu başlığı ve yer numarası arasında bağlantı kurar |
Dewey Sınıflandırma Sistemi tanıtılır Araştırma kitaplarının yerleştirilmesi ve sıralaması tanıtılır Yer numarası ile konu başlığı arasındaki bağlantı örneklerle uygulanır |
Araştırma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Konu Başlıkları Dizinini Kullanmak |
|
Dizin kullanmayı öğrenir Bilgisayar arama motorunu kullanır Konu başlığı ve yer numarası arasında bağlantı kurar |
Dizin kullanılmasında dikkat edilecek noktalar vurgulanır Bilgisayar arama motorundan dizin kavramı olarak ne kullanılmıştır Konu başlıkları ile konu numaraları arasındaki bağlantı kurulur |
Bilgisayar Web bağlantısı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Konu Araması Yapmak |
|
Konu numarasının özelliklerini tanır Bilgisayar arama motorunu kullanır Konu başlığı ve yer numarası arasında bağlantı kurar |
Konu numarasının sayısal değeri vurgulanır Bilgisayar arama motorundan konu başlığından araştırma yapılır Konu başlıkları ile konu numaraları arasındaki bağlantı kurulur |
Bilgisayar Web bağlantısı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Konu Araması 1 |
|
Araştırma kitaplarının yerleştirilmesini ve sıralanmasını öğrenir Dewey numarası bulur Araştırma konusu seçer Seçtiği konuda bilgi toplar ve aktarma yapar |
Araştırma kitaplarının yerleştirilmesi ve sıralaması tanıtılır Dewey numaraları kütüphane arama motorundan bulunur Öğrenciler bir konu seçer ve seçtiği konu hakkında bilgi toplar |
Bilgisayar Web bağlantısı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Konu Araması 2 |
|
Konu başlığından Dewey numarasını bulur Konu başlığından numaraya ve raflardaki kitaplara ulaşır Kitap hakkındaki düşüncelerini belirtir |
Konu başlıklarından Dewey numaraları bulunur Öğrenci bir konu seçer ve seçtiği konudaki kitapları bulur Yazar ve kitap adını tanımlar Kitap hakkındaki görüşlerini belirtir |
Bilgisayar Web bağlantısı Boya kalemi Araştırma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Konu Araması 3 |
|
Konu başlığından Dewey numarasını bulur Konu başlığından numaraya ve raflardaki kitaplara ulaşır Yer etiketlerini sıralamayı öğrenir Dizin kullanır |
Dewey numarasından konu başlıkları bulunur Konu başlıklarından Dewey numaraları ve raflardaki kitaplar bulunur
|
Bilgisayar Araştırma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Konu Araması 4 |
|
İlgilendiği konuda araştırma yapar Konunun alt başlıklarını bulur Araştırma kitaplarından bilgi bulur Dewey Sistemini öğrenir |
Öğrenciler ilgilendikleri konunun başlığını yazar Bununla ilgili alt başlıkları bulur ve tanımlar Dewey Sınıflandırma numarasını bulur Konu ile ilgili kitapları bulur Konusu hakkında bilgi bulur |
Bilgisayar Araştırma kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Araştırma Kitapları Bilgi 1 |
|
Bilgi içerikli metin okur ve anlar Gerekli olan bilgiyi aktarır |
Form üzerindeki metin öğrencilere okunur Sorulan sorulara metin içerisinden cevap verilir |
Kurşun kalem Boya kalemi |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Araştırma Kitapları Bilgi 2 |
|
Bilgi içerikli metin okur ve anlar Gerekli olan bilgiyi aktarır Konunun Dewey numarasını bulur Bu konudaki kitapları raflarda keşfeder Bulduğu kaynakları, bilgiyi tanımlar |
Form üzerindeki metni öğrenciler okur Öğrenci sorulan sorulara metin içerisinden cevap verir Konu numarasını belirler, aynı konudaki diğer kaynaklara ulaşır Ulaştığı kaynağı ve bilgiyi bibilyografik olarak tanımlar |
Kurşun kalem Boya kalemi |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Bilgi İçin Resimleri Kullanma |
|
Kitap dışı bilgi kaynaklarını tanır Önemli gördüğü noktalarda not tutar Parçalardan bir bütünü oluşturur Duygu ve düşüncelerini yazılı ifade eder |
Öğrencilere bir kart gösterilir Kartın üzerinde görülenler tasvir edilir Öğrenciler önemli gördükleri noktaları not alır, kartı inceler ve detaylarına bakar Tuttuğu notları düzgün cümlelerle ifade eder |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Beyin Fırtınası |
|
Konu başlığı ve anahtar kelimeleri öğrenir Belirlediği bir konuda beyin fırtınası yapar Seçtiği konunun ilgili/eş/farklı boyutlarını düşünür |
Konulardan bir resim forma eklenir Beyin fırtınası kuralları öğrencilere hatırlatılır Bir konu seçilir, örnek uygulama yapılır Öğrenci ilgilendiği bir konu belirler Belirlediği bu konu hakkında beyin fırtınası yapar ve bulduğu başlıkları forma aktarır |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Masallar ve Fabllar |
|
Dinleme alışkanlığı kazanır Dinlediğini sıralı bir şekilde aktarır Yaratıcılığını kullanır Duygu ve düşüncelerini ifade eder |
Forma bir masala veya fabl kitabı kapağı yerleştirilir Öğrenciye bir masal veya fabl okunur Öğrenci dinlediği masalı veya fablı sıralı bir şekilde resimler |
Boya kalemi Masal veya fabl kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Halk Hikayeleri |
|
Dinleme alışkanlığı kazanır Duygu ve düşüncelerini ifade eder Yazar, kitap adı kavramlarını, Kitap kapağı özelliklerini öğrenir |
Öğrencilere bir halk hikayesi okunur Halk Edebiyatından örnekler verilir Dinlediği hikayenin kapağını kendi görüş açısı ile tasarımlar |
Boya kalemi Halk hikayesi kitabı |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Şiir |
|
Şiir kitaplarını tanır Edebiyat kitaplarının türlerini öğrenir Şiir yazabileceğini farkeder |
Şiir kitapları tanıtılır Öğrencilere şiir okunur Şiir konusunda sorgulama yapılır Öğrenci dinlediği şiiri resimler Kendi şiirini yazması istenir |
Boya kalemi Şiir Kitapları Kurşun kalem |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Araştırma Kitapları |
|
Araştırma kitaplarının özelliklerini öğrenir Kitap ve yazar adını öğrenir Araştırma kitaplarını ve kütüphaneyi tanır Kitap içeriği ile konu başlığı ve yer numarası arasındaki bağlantıyı kavrar |
Araştırmayla bir resim forma eklenir Araştırma kitabı tanımlanır Araştırma kitaplarının yerleştirme sistemi tanıtılır Öğrenciler konu başlıklarından sınıflandırma numarasını bulurlar Yazar ve kitap adı, yer numarası yazılması istenir |
Araştırma kitabı Kurşun kalem |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Danışma Kaynakları |
|
Danışma kaynaklarının çeşidini öğrenir Danışma kaynaklarının benzerliklerini ve farklılıklarını öğrenir Kütüphanede bulunan danışma kaynaklarını tanımlar |
Danışma kaynakları ile ilgili bir resim forma eklenir Danışma kaynaklarını kullanıp kullanmadıkları sorgulanır Benzer ve farklılıkları değerlendirilir Öğrencilere kütüphanede bulunan danışma kaynakları incelettirilir |
Danışma kaynakları Kurşun kalem |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Ansiklopediler |
|
Ansiklopedilerin özelliklerini öğrenir Ansiklopedi türlerini kavrar Kütüphanede bulunan ansiklopedileri tanır ve kullanır |
Ansiklopedi ile ilgili bir resim forma eklenir Ansiklopedinin tanımı öğrencilerle birlikte yapılır Kullandıkları ansiklopedilerin özellikleri sorgulanır Bir ansiklopedinin adının tanımlanması istenir |
Ansiklopediler Kurşun kalem |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Ansiklopedileri Kullanmak |
|
Araştırma konusu seçer Seçtiği konudaki detay bilgiyi bulur Resim ile seçtiği konuyu anlatır |
Form üzerindeki ana konu çerçevesinde araştırma konusu seçer Seçtiği konudaki ansiklopediyi alır Ansiklopediden detay bilgiyi bulur ve formun ilgili alanlarına yazar |
Kurşun kalem Ansiklopediler |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Sözlükler |
|
Sözlükleri bilmediği / anlamadığı kelimeyi bulmak için kullanır Alfabetik sıralamayı kavrar Yeterli bilgi aktarma alışkanlığı kazanır |
Sözlük ile ilgili bir resim forma eklenir Öğrencilere sözlükten form üzerindeki kelimeleri bulması ve anlamlarını yazması belirtilir |
Kurşun kalem Sözlükler Boya kalemi |
1 ders saati |
3. Sınıflar |
|
Danışma Kaynakları |
|
Danışma kaynaklarının çeşidini öğrenir Kullanım özelliklerini kavrar Danışma kaynaklarının benzerliklerini söyler |
Danışma kaynakları ile ilgili bir resim forma eklenir Kullanım özellikleri karşılaştırılır ve değerlendirilir Benzerlikleri değerlendirilir |
Kurşun kalem Sözlükler Boya kalemi |
1 ders saati |
3. Sınıflar |