Kütüphane Rehberliği / Bilgi Okuryazarlığı - 5
5. Sınıflar İçin
*** "FORM KODU" üzerine tıklayarak formları bilgisayarınıza indirebilirsiniz. Formlar pdf formatında hazırlanmıştır.
FORM ADI |
HEDEFLER |
KAZANIM |
UYGULAMA |
MALZEME |
SÜRE |
DÜZEY |
FORM KODU |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Değerlendirme
|
|
Kütüphane kurallarını hatırlar Ödünç kitap alma – verme işlemlerini kavrar Kütüphanede çalışanları tanır Kütüphane kaynaklarını ve çeşitlerini bilir |
Bir resim forma eklenir Kütüphane kuralları öğrencilerle birlikte hatırlanır Ödünç kitap alma – verme işlemleri tanımlanır Kütüphanede çalışanlar tanıtılır Kütüphane bulunan kaynaklar ve çeşitleri tanımlanır |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Okuma Kitapları Bölümü |
|
Okuma kitaplarını tanır Okuma kitaplarının yerleştirilmesini kavrar Alfabetik sıralama yapar Kütüphane arama motorunu kullanır, yaptığı işlemleri tanımlar |
Okuma kitabı kavramı öğrencilerle birlikte bulunur Alfabetik sıralamanın incelikleri gösterilir Kütüphane arama motorundan verilen yazarlara ait yayınları bulur ve forma aktarır Yaptığı işlem tanımlattırılır |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
4. Sınıflar |
|
Okuma Kitapları Bölümleri |
|
Yer etiketinin özeliklerini kavrar Kullanım alanını öğrenir Bağımsız kitap seçer Seçtiği kitabı tanımlar, kapağının resmini yapar Yayınevi kavramını bilir |
Yer etiketinin üzerindeki işaretlerin anlamı sorgulanır Yer etiketinin kullanımıyla ilgili beyin fırtınası yapılır İç kapak ile bilgi verilir, Öğrencilere kitap seçtirilir Kitap iç kapağı oluşturması istenir |
Kurşun kalem Boya kalemi |
1 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Okuma Kitaplarını Yerleştirme |
|
Kütüphane arama motorunu kullanır, gerçekleştirdiği işlemleri tanımlar Yazar ve kitap adını tanımlar |
Bilgisi eksik olan yer etiketleri tamamlattırılır Kütüphane arama motorundan hangi arama ipuçları ile bilgiye ulaşılacağı sorgulanır ve öğrenciler deneyimlerini paylaşır
|
Kurşun kalem |
1 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Resimli Kitaplar |
|
Resimli kitapları tanır Bibliyografik künye yazar Yer ve sınıflandırma numarasını öğrenir Okuduğu kitabın karakterini ve konusunu tanımlayabilir |
Resimli kitapların özellikleri vurgulanır Öğrenci bir resimli kitap seçer Seçtiği kitabın kitap adını, yazarını, resimleyenini ve yer numarasını tanımlar Kitabı okur ve karakterini tanımlar |
Kurşun kalem Boya kalemi |
1 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Hikayeler |
|
Hikaye kitaplarının özelliklerini tanır Duygu ve düşüncelerini yansıtır |
Öğrenciler bir hikaye kitabı seçerler Hikayeyi okurlar Okunan hikayeyi tanımlarlar ve duygu düşüncelerini yazılı olarak ifade ederler |
Kurşun kalem Boya kalemi |
1 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Okuma Kitapları Değerlendirme |
|
Okuma kitaplarını ve çeşitlerini tanır Okuma kitaplarının yerleştirilmesini kavrar Alfabetik sıralama yapar Bibliyografik künye tanımlar Duygu ve düşüncelerini ifade eder |
Okuma kitabı kavramı öğrencilerle birlikte bulunur Alfabetik sıralamanın incelikleri gösterilir Duygu düşüncelerini yazılı olarak ifade ederler
|
Kurşun kalem |
2 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Araştırma Kitapları |
|
Araştırma kitaplarının özelliklerini öğrenir Kitap ve yazar adını öğrenir Araştırma kitaplarını ve kütüphaneyi tanır Yer numarasına göre yerleştirmeyi öğrenir |
Araştırma kitabı tanımlanır Araştırma kitaplarının yerleştirme sistemi tanıtılır Yerleştirme sistemine göre numaraları sıralaması istenir Bir araştırma kitabı seçtirilir ve yazar ve kitap adı, yer numarası yazılması istenir |
Araştırma kitabı Kurşun kalem |
1 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Dewey Sınıflandırma Sistemi |
|
Dewey Sınıflandırma Sistemini öğrenir Tahminde bulunur Konu başlıklarını öğrenir |
Dewey Sınıflandırma Sistemi tanıtılır 10’luk genel başlıklar tahmin etme ile buldurulur, alt başlıklar ve 10’luk numaralar hakkında bilgi verilir, 2’şer örnek sınıflandırma numarası verilerek bulunur |
Kurşun kalem |
1 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Araştırma |
|
Araştırma kavramını öğrenir Bir araştırma yaparken kazanacaklarını öğrenir Kendisinde olması gereken özelliklerin farkına varır |
Araştırma tanımı sorgulanır ve öğrencilerle tanımlanır, Araştırma yaparken kazanacaklarının ne olduğu vurgulanır ve öğrencilerden gelen cevaplar derlenir Bir araştırmacıda olması gereken özelliklerin zenginliği ortaya çıkarılır |
Kurşun kalem |
3 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Araştırma İşlem Basamakları |
|
Araştırma işlem basamaklarını öğrenir Konu kavramını öğrenir Araştırma konusunun seçerken dikkat edeceği noktaları bilir |
Araştırma işlem basamakları öğrencilerle birlikte bulunur Konu kavramı üzerinde beyin fırtınası yapılır Araştırma konusu seçim kriterleri tanımlanır |
Kurşun kalem |
2 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Konu Belirleme – Önbilgi Toplama |
|
İlgi alanındaki konuları bulur Araştırma konusunu belirler Konusu ile ilgili danışma kaynaklarını kullanır ve bilgi elde eder
|
Öğrenciler ilgi alanlarındaki konuları liste yaparlar Bu konulardan bir tanesi seçtirilir Seçtiği konudaki başvuru kaynaklarını incelemesi ve yapılan çalışmaları bulması istenir Yaralandığı kaynakların künyesini tanımlarlar |
Kurşun kalem |
2 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Görüş Açısını Belirleme Konu Sınırlama |
|
Araştırma konusunu sınırlar Araştırma için görüş açısı oluşturur Beyin fırtınası yapar Seçtiği konu ile ilgili eş ve bağlantılı konuları bulur |
Bir konunun alt, eş ve bağlantılı konuları beyin fırtınası ile bulunur Konular arası bağlantı kurulur ve görüş açısı, destekleyen düşünceler oluşturulur, konu sınırlaması çalışması örnek olarak öğrencilerle yapılır Her öğrenci Araştıracağı konuyu belirler ve aynı çalışmaları gerçekleştirir ve araştırma konusunun görüş açısını belirler |
Kurşun kalem |
2 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Taslak Planlama |
|
Görüş açısı oluşturur Görüş açısını destekleyen düşünceleri oluşturur Taslak planlama yapar |
Öğrenciler görüş açısını destekleyen düşünceleri belirler Taslak planlama aşamaları öğrencilerle birlikte bulunur ve her öğrenci kendi çalışmasının taslak planını yapar |
Kurşun kalem |
2 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Kaynak – Bilgi Toplama |
|
Araştırma çalışmasında kullanacağı bilgi kaynaklarını tanımlamayı öğrenir Bilgi fişlerini kullanır Bilgi aktarma özelliklerini öğrenir |
Öğrenciler araştırmada kullanacağı bilgi kaynaklarının künyelerini hazırlar (Kitap ve makale olarak) Araştırması bilgi fişlerini hazırlar Taslak plandaki başlığa göre kullanacağı bilgiyi elde eder ve kaynağı ve başlığı tanımlar
|
Kurşun kalem |
2 ders saati |
5. Sınıflar |
|
Yazma – Rapor |
|
Araştırma çalışmasında elde ettiği bilgiyi ilişkilendirir, yorumlar, yansıtır Bir raporda olması gereken bölümleri öğrenir Araştırma çalışmasını belli bir düzende yansıtır |
Araştırma çalışmasının yazım aşamasında bulunan bölümler tanımlanır ve her bir bölüm öğrencilerle paylaşılır (Kapak, önsöz, içindekiler, araştırma-çalışma, kaynakça, ekler) Her bir öğrenci kendi çalışmasının yazma taslağını oluşturur Yazma ve sunma aşamasına geçer |
Kurşun kalem |
4 ders saati |
5. Sınıflar |